Friday 25 April 2014

What Doesn't Kill You Makes You Stronger

Assalamualaikum, hi, howdy, hello? hehehe.. I'm such a looser when it comes to blogging. Walaupun tahu takdalah sapa pon kan nak membacanya, but it feels good non the less to write some times. SOoooooo... I dah resign from my job, tinggal seminggu je kerja sana. Sedih *sniff* tapi takpa, when one door closes a bezillion more opens! kan? kan? kan? hehehe.. Sudah namanya rezeki, selepas resign call mummy kat Langkawi to tell her & yes she agreed that I should resign but, ada but pulak kan? dia nak I sambung belejar, waaahhh... terasa tua sangat nak mingle ngan bebudak lepasan SPM mummy!!! huhuhu... but yeah since I'm a wife now it is better to be a student dari banyak habiskan masa di tempat kerja, at least as a student bila takda class I'm at home & I can do housechores takdalah nampak macam kapal karam kan rumah?  I have to be positive, SUPER DUPER POSITIVE (+).



Seterusnya right now I do not know how to apply to Uni's anymore, yelah semua sekarang UPU kan? & I don't even know the tarikh & sekian-sekian-sekian stuff to apply. So can anyone let me know when & how? sebab Uni awam sekarang sangat-sangat malas nak buka application directly to the university. Mostly semua cakap apply UPU je,ok i get that but can't you tell me when is the next intake at least? Kalau swasta bukan main bagitau terus the whole year punya intake ( because they want your money as well, sebab tu excited bukan main tu). So yeah, dalam persimpangan dilema. Sometimes rasa looser sangat diri, tapi kena selalu ingatkan diri ni setiap perjalanan yang susah n berliku-liku n berdrama sastra macam wayang ni hanya diberi dekat diri ni sebab diri ni tersangatlah kuat, What doesn't kill you makes you stronger baby. Mesti ada sebab kenapa kena pergi buat ni & then fail & then tak sesuai & sebagainya kan? Apa-apa pon kena teruskan berdoa biar Allah tetapkan ada di jalan dia, kalau jalan2 lain tu menyesatkan kembalikanlah kat dia, insyaallah. (I say this all the time to my nieces).

OK cukuplah luahan perasaan diri ni. Thank you kepada yang membaca!!!

Till the next time,

Ave Whitlock.

No comments:

Post a Comment