Sunday 4 November 2012

Le People De Le Twitter

huuuu.. dah lama tak nge-update blog, so hari ni nak nge-update skit.. OK akhir-akhir ni aku ni sedikit kemalasan ntok online kat PC terutamanya sebab lappy rosak so kena pinjam sang suami punya(sedih) so semua update and email checking ect. berlaku dalam phone. and bila online by phone means less facebooking and more tweetering occurs, kadang-kadang terasa yang twitter ni di salah guna sikitlah. Like facebook people like to post things that attract attention making them look ohhhh sooo coooolll and what not, tapi seriously you just cant even try to look more desperate craaaaving for attention. dekat twitter ni ada bermacam-macam perangailah, so aku akan listkan dari perspektif yang ada dalam twitter ku...

1) The "SAYA HANYA BUAT BENDA BAIK"
    
     hokay golongan ni aku tengok in real life takdelah secantik seindah khabar pada twitter update masing-masing. bukan aku tak suka tengok orang buat benda baik but if posting benda tu kadang-kadang it looks absolutely normal but 24/7? come on!!!! your not a 2D character you must have flaws to right? setiap detik dan saat dia bercerita benda baik yang dia buat, peliknya aku tengok in real life takda pon? mana semua khabar-khabar indah? if you wanna tell everyone about it, you might as well do it than waste your time online. Just saying.

2) The "SAYA SORANG JE ADA GIRLFRIEND/BOYFRIEND KAT DUNIA NI"

     Ini lak satu species manusia di mana kalau post tweet mesti nak post se-sweet yang mungkin, bukanlah aku nak judge aku pon ada gak orang-orang yang dikasihi tapi janganlah obvious sangat nak tunjuk kat semua orang bukti cinta agong tu, twitter ni memanglah tempat untuk "freedom of speech" dan "freedom of expression" but some expressions are better left private. Tak semua orang nak tau semua pasal relationship korang so lets keep it personal. Lebih baik tweet pasal kasih and rindu korang pada parents and family, tak pon kat sejadah. dah brapa lama tak sujud asyik pergi dating? lets look back and try change that.

3) The "TWITTER NI TEMPAT AKU NAK MENCARUT SESUKA HATI"

    Orang macam ni pon kadang-kadang aku rasa macam nak terajang je, dia ingat mak bapak dia punya twitter kot? ke dia ingat private diary kot? apa pon please people, orang bukan nak baca carut marut je 24/7 kalau kadang-kadang aku faham macam tadi aku cakap twitter ni tempat "freedom of speech" kan?? so kadang-kadang termarah tu boleh terima kot? aku pon ada time tercarut (eheee... sorry) kat twitter tu. So, less carut more life stuff. kapish?

4) The "SARCASM ADALAH BENDA PALING BEST KAT DUNIA"

    kerja nak jadi sarcastic jeee... or dalam bahasa melayu tu nak perli je 24 jam. perli jiran sebelah, "parking tu kalau boleh silalah kat dalam rumah aku terus, lagi aku suka", ada gak yang perli cikgu, "ye  cikgu saya memang suka pon kerja skolah ni, kalau boleh kerja skolah atok cikgu pon saya nak buatkan", dan lain-lain lagi. uhuuu... sikit-sikit oklah dik, tapi minimalise kan pon bagus kot? jangan terlampau kasar. aku pon kadang-kadang tweet macam ini, tapi beringatlah sikit takot orang lain lak terasa sebab perli ni kan bukan benda direct. kadang-kadang ada orang buat salah kat kita, kita tak tahu bila dah perli orang lain dia yang terasa. benda ni banyak jadi kat aku, sebab aku ni memang orang suka kutuk belakang, yelah.. aku ni bukan banyak cakap pon menulis je laju.. so bila di perli bukan satu terasa kena tembak 4-5 orang yang sakit. sooo... emm.. okay.

5) The "MAIN HASH TAG SAMPAI MAMPOS"

    Ini spesis manusia yang sama macam aku tapi lagi teruk! kadang-kadang kat twitter kan ada trending-trending hash tag terkini and some might capture your interest macam bebaru ni hash tag #SecondarySchoolMemories , aku sukalah habis aku hashtag and tag semua kengkawan pasal memori zaman sekolah, best bbaaaahhh!!!! tapi kengkadang ada gak yang addicted gila ngan hash tag ni sampai each and every post pon nak berhash tag so kengkonon dapat start a new trendlah kot? setiap post mesti ada #. anda tergolong dalam golongan itu ke? teeehheeee...

6) The "AKU NAK MENTION SEMUA MEMBER AKU"

     hehe.. ini aku, suka sangat nak tag kawan-kawan and bersembang. yelah dataplan murah, nak bersms bagai mahal. nak whatsapp pon malas (getis sebenarnya) kat twitter boleh merapu meraban but i have to admit benda ni pon aku nak ubah, yelah nak sembang pergi kedai kopilah buat apa kat twitter tapi memandangkan jauh so maafkanlah aku jika terselalu buat k? hehe

7) The "TWEET SELAGI TAK SAMPAI TWEET LIMIT"

     haaa... ni ramai yang kena, nasib akulah aku tak sebegini lagi setakat ni. kerjanya tweeeeettt je setiap detik dan saat, apa yang nak d achive pon tak tahu. "nak terberaklah", "laparlah", "nak tidolah, goodnigt", "oh, tak jadilah bangun balik". haaa... semua bendalah nak post, kalau mak dia terbersin pon mungkin nak juga d tweet (sorry mak cik). inilah orang gila twitter yang sebenar, kalau twitter boleh bagi dia duit rasanya dah kaya dah dia.

so inilah dia segala orang dalam twitter yang aku jumpa dan mungkin juga aku tergolong dalam group-group tersebut. So renung-renungkan dan selamat beramal.. (eh?) hehe.. sila jangan terasa :)

#UntilNextTime
yours sincerely

@Avewhitlock

No comments:

Post a Comment